מג'נטו ישראל | אורות טכנולוגיות הכל על מערכת מג'נטו בעברית

22.08.2010

כיצד לרענן מטמון במג'נטו

Filed under: מג'נטו — תגיות: — אורות טכנולוגיות @ 17:38

מיד לאחר התקנת מערכת מג'נטו חדשה תגלו שמנגנון מטמון (cache) מופעל וחלק גדול מהשינוים שאתם עורכים בפאנל הניהול לא מופיעים באתר.

החל מהגרסה 1.4 מנגנון המטמון פוצל לניהול המטמון (Cache Management) וניהול האינדקסים (Index Management).

מטמון וניהול אינדקסים נועדו להאצת תפקוד המערכת. הרי מג'נטו פותחה במטרה לשרת חנויות של משווקים גדולים מאד עם עשרות ואף מאות אלפי מוצרים.

לכן, כדי להאיץ את הצגת המוצרים ותכונותיהם, נתוני מלאי, חישוב מחירים ושיוך מוצרים בקטגוריות בעת חיפוש או דפדפוף בקטלוג חשוב מאד לתכנן בסיס נתונים בצורה נכונה. ניהול אינדקסים מאפשר לרכז מידע חיוני זה אשר משתנה מדי פעם בטבלאות מיוחדות וניתן לרענן את האינדקסים במידת הצורך.

כדי להציג לגולש מוצרים ודפי תוכן המערכת מבצעת מאות שאילתות לבסיס נתונים ומרכיבה כל דף מעשרות קבצי קוד PHP שונים, כאשר כל קובץ מכיל מספר מצומצם של פונקציות.
מערכת ניהול מטמון במג'נטו דומה לקבצים זמניים של דפדפני אינטרנט. הרי כאשר אנחנו נכנסים לאתרים שונים הדפדפן שומר את הדפים הניצפים בתיקיית קבצים זמניים וכאשר נרצה לחזור לאותם דפים במקום לטעון אותם מחדש מהאינטרנט הם נלקחים מהמטמון המקומי של הדפדפן. במקור שיטת ניהול קבצים זמניים בדפדפנים פותחה על מנת להקטין את תעבורת הנתונים (שהיתה יקרה מאד) ולהאיץ את מהירות טעינת דפי האינטרנט, כיוון שמהירות התקשורת היתה איטית מאד.

כיום אין לנו בעיה עם רוחב פס ותעבורת הנתונים הפכה לזולה מאד. אך כמויות המידע גדלו משמעותית וטכנולוגיות התקדמו פלאים. הפעם מי שלא עומד בעומס הוא השרת. מאות שאילתות לבסיס נתונים, עיבוד עשרות קבצי קוד בו זמנית רק כדי להציג לגולש דף מוצר כלשהו דורשים מאמצים לא מבוטלים מהשרת. ותחשבו אם לאתר נכנסו בו זמנית מספר אנשים?

כדי להקטין את צריכת המשאבים מהשרת ולאפשר לגולש לטעון דף כלשהו באתר מהר יותר מערכת מג'נטו יוצרת מטמון. אותם דפים שבמקור נבנים באופן דינאמי נשמרים במטמון בצורת קבצים סטטיים. כאשר גולש נכנס לדף מסוים בחנות המערכת בודקת האם הדף כבר קיים במטמון ומציגה אותו. כך הדף נטען מהר יותר ומשאבי השרת נותרו פנוים לעיבוד מידע אחד.

מה קורה כאשר תוכן הדף משתנה? צריך לרענן מטמון.

רענון אינדקסים

כאשר אנחנו מוסיפים תכונות חדשות למוצרים, משנים כמות במלאי או מחיריכים המערכת תציג הודעה שנדרש רענון אינדקסים.

הודעה על אענון אינדקס

ניתן לנווט למסך ניהול האינדקסים דרך תפריט עליון System → Index Management

או כאשר רואים הודעה שאחד או יותר מהאינדקסים לא מעודכן ניתן ללחוץ על קישור Index Management אשר יוביל לאותו מקום.

במסך ניהול האינקסים יש לבחור את כל האינדקסים או רק את אלה הדורשים רענון (מסומנים באדום) וללחוץ על קישור Reindex Data.

ניהול אינדקסים במג'נטו

רענון מטמון

רענון מטמון נדרש לבצע כאשר מבצעים מגוון פעולות וביניהן:

  • התקנת הרחבות חדשות
  • שינוי הגדרות המערכת
  • שינוי תבנית עיצוב
  • שינוי קבצי שפה
  • שינוי תכונות ואופציות המוצרים
  • עריכת בלוקים סטטיים

ניתן להגיע למסך ניהול המטמון דרך תפריט ניווט עליון System → Cache Management

במסך ניהול המטמון יש לבחור סוג המטמון שרוצים לרענן (או את כולם) ולבחור פעולת רענון Refresh.

ניקוי מטמון מג'נטו

חשוב לדעת

ניתן למחוק קבצי מטמון באופן ידני. תיקיית המטמון cache נמצאת בתוך תיקיית var. אפשר למחוק את תיקיית cache כולה, המערכת תיצור תיקיה חדשה באופן אוטומטי.

תיקיית מטמון cache תוספת לא מעט מקום בשרת וצריך לקחת את זה בחשבון בבחירת שרת האחסון לחנות.

מומלץ למחוק את תיקיית המטמון לפני ביצוע גיבוי מלא או במעבר בין שרתי האחסון על מנת להקטין את נפח הגיבוי. אם יוצרים גיבוי מתוזמן כדאי לדלג על תיקיית מטמון.

מג'נטו תומכת בסוגי מטמון שונים. מטמון בשיטת יצירת קבצים סטטיים הינו פשוט ביותר אך יחד עם זאת גם איטי ביותר. סוג מטמון זה נתמך בכל שרתי האחסון ואינו דורש הגדרות שרת מיוחדות. במאמר זה לא מפורטים סוגים אחרים של מטמון במערכת מג'נטו.

אין תגובות

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress